Kwestia stosowania oznaczeń TP była przedmiotem interpelacji poselskiej nr 12443, w której zapytano czy spółki komunalne z wyłącznym udziałem jednostki samorządu terytorialnego powinny stosować oznaczenie TP do sprzedaży dla: pracowników spółki, prezesa i jego rodziny (np. teściowej), prokurentów, członków rady nadzorczej i ich rodzin, prezydenta miasta (jego rodziny i zastępców), członków rady miasta, dyrektorów i prezesów wszystkich podległych pod miasto jednostek, kierowników biura nadzoru właścicielskiego.
W odpowiedzi udzielonej w dniu 27 października 2020 r., nr DPAT1.054.1.2020 stwierdzono, że: "(...) W przypadku transakcji zawieranych pomiędzy podmiotami powiązanymi jedynie poprzez udziały jednostki samorządu terytorialnego, nie powstaje konieczność stosowania oznaczenia »TP« w nowym JPK_VAT z deklaracją. (podkreślenie redakcji) (...)".
W piśmie tym wyjaśniono, że: "(...) Wyłączenie z obowiązku oznaczania przez »TP« transakcji zawieranych pomiędzy podmiotami powiązanymi jedynie poprzez udziały jednostki samorządu terytorialnego, nie wynika bezpośrednio z brzmienia przepisów w zakresie podatku od towarów i usług. Jednak do takiego wniosku prowadzi treść art. 109 ust. 14 ustawy o podatku od towarów i usług, (...) szczegółowy zakres danych oraz sposób ich wykazywania w ewidencji podatku od towarów i usług powinny uwzględniać konieczność identyfikowania obszarów, w których występują nadużycia w podatku lub narażonych na te nadużycia, oraz możliwości techniczno-organizacyjne prowadzenia przez podatników ewidencji. W przypadku transakcji, w których podmioty będące jej stronami, jako dostawca i nabywca, są powiązane wyłącznie poprzez jednostkę samorządu terytorialnego, trudno zakładać istnienie obszarów narażonych na nadużycia podatkowe, szczególnie w zakresie cen transferowych (rynkowych) (podkreślenie redakcji). Powiązania w tym przypadku sprowadzałyby się do sytuacji, w której jednostka samorządu terytorialnego wywiera znaczący wpływ zarówno na nabywcę, jak i na dostawcę. Znaczenie w sprawie ma także fakt istnienia ograniczonych możliwości techniczno-organizacyjnych monitorowania tego rodzaju powiązań przez same zainteresowane podmioty, a w szczególności w odniesieniu do osób fizycznych oraz członków ich rodzin (w tym byłych), mogących wywierać znaczący wpływ na czynności podejmowane przez te podmioty. Może to wynikać z ich wielości, częstotliwości zmian proporcji udziałów, słabości wzajemnych powiązań gospodarczych pomiędzy tymi podmiotami, czy też ustawowego zwolnienia podmiotów z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych."