W Programie DRUKI Gofin istnieje możliwość sporządzenia e-sprawozdania finansowego w formacie XML, zgodnym z regułami określonymi we właściwej strukturze XSD, przez jednostki prowadzące księgi rachunkowe, w tym m.in.:
- spółki kapitałowe (sp. z o.o. i sp. akcyjne),
- spółki osobowe prawa handlowego (np. sp. jawne i komandytowe),
- firmy osób fizycznych,
- organizacje pozarządowe (w tym fundacje i stowarzyszenia).
W Programie jest możliwość sporządzenia elektronicznego sprawozdania finansowego:
- dla jednostek innych (średnich, dużych) - zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy o rachunkowości,
- dla jednostek małych - zgodnie z załącznikiem nr 5 do ustawy o rachunkowości,
- dla jednostek mikro - zgodnie z załącznikiem nr 4 do ustawy o rachunkowości,
- dla organizacji pozarządowych - zgodnie z załącznikiem nr 6 do ustawy o rachunkowości,
- dla spółdzielni mieszkaniowych,
- dla grupy kapitałowej (skonsolidowane sprawozdanie),
- dla organizacji innych.
Program umożliwia również:
- przygotowanie i przesłanie elektronicznego sprawozdania finansowego w strukturach logicznych do szefa KAS, bezpośrednio z Programu (dotyczy podatników PIT zobowiązanych do sporządzenia sprawozdań finansowych, a od 1 stycznia 2020 r. także podatników CIT niewpisanych do rejestru przedsiębiorców KRS),
- przygotowanie elektronicznego sprawozdania finansowego w strukturach logicznych do Krajowego Rejestru Sądowego (dotyczy jednostek wpisanych do rejestru przedsiębiorców KRS),
- dołączenie innych wymaganych dokumentów do sprawozdania finansowego.
Więcej na www.druki.gofin.pl »
Dodatkowo informujemy, iż w serwisie www.bilans.gofin.pl znajdują się informacje niezbędne do zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzenia e-sprawozdania finansowego za 2019 rok. Zaprezentowano je w podziale na następujące działy tematyczne:
- inwentaryzacja,
- wycena aktywów i pasywów,
- koszty i przychody na przełomie roku,
- sporządzanie sprawozdania finansowego,
- pozostałe zagadnienia.
W artykułach zamieszczonych w serwisie można znaleźć m.in.:
- wskazówki jak sporządzić i podpisać sprawozdanie w formie elektronicznej,
- porady dotyczące przygotowania i przeprowadzenia inwentaryzacji,
- zasady wyceny bilansowej składników aktywów i pasywów,
- informacje na temat uproszczeń w sprawozdawczości finansowej,
- szczegółowe wskazówki dotyczące sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania.
Więcej na www.bilans.gofin.pl »