Wydawnictwo Podatkowe
czwartek, 13 marca 2025 r.
(komplet czasopism on-line)
Ostatnia aktualizacja: 13.03.2025 r., godz. 13:20 Ilość wizyt z ostatnich 30 dni: 348.413 Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40 Formularz kontaktowy » Pomoc techniczna »
spis numerów Biuletynu Informacyjnego
Rocznik
Terminarz
dla firm
Terminarz
dla budżetówki
marzec 2025
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
09
1
2
10
3
4
5
6
7
8
9
11
10
11
12
13
14
15
16
12
17
18
19
20
21
22
23
13
24
25
26
27
28
29
30
14
31
pomoce podatnika

Nagroda otrzymana w ramach sprzedaży premiowej - skutki podatkowe i ewidencja księgowa

Źródło: Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 29 (1180) z dnia 10.10.2023, strona 8 - Spis treści »
Dział: Zagadnienia opracowane kompleksowo

Podmioty gospodarcze, które w ramach akcji promocyjnej kontrahenta dokonują zakupów o określonej wartości czy w określonej ilości, niekiedy otrzymują od niego nagrodę (gratis). Może się to odbywać np. w ramach zorganizowanej przez kontrahenta sprzedaży premiowej. W przypadku sprzedaży premiowej nagrodą (gratisem) jest zazwyczaj towar inny niż przedmiot transakcji "głównej".

W artykule tym przedstawiamy, jak rozliczyć otrzymanie nagrody - przekazanej w ramach sprzedaży premiowej kontrahenta - dla celów VAT i podatku dochodowego oraz jak ją ująć w księgach rachunkowych podmiotu gospodarczego otrzymującego taką nagrodę (nie odnosimy się tu do nagrody otrzymanej przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej).

1.1. Otrzymanie nagrody w sprzedaży premiowej a VAT

Dla podmiotu gospodarczego, który otrzymał od kontrahenta nagrodę - w ramach zorganizowanej przez niego sprzedaży premiowej - takie zdarzenie jest neutralne na gruncie VAT. Wynika to z tego, że ustawa o VAT nie zawiera regulacji, które nakazywałyby opodatkować nieodpłatne otrzymanie towarów. Obowiązek wykazania z tego tytułu VAT należnego może powstać jedynie po stronie podmiotu przekazującego nieodpłatnie towar (zob. art. 7 ust. 2-7 ustawy o VAT).

Jednocześnie podmiot otrzymujący nagrodę nie ma prawa do odliczenia VAT, nie otrzymuje on bowiem od kontrahenta faktury (kontrahent przekazujący nieodpłatnie towar nie wystawia faktury). Przypomnijmy, że jednym z warunków odliczania VAT jest otrzymanie faktury dokumentującej dokonany zakup.

Neutralna dla celów VAT byłaby także sytuacja, gdyby podatnik, który otrzymał nieodpłatnie towar (w ramach sprzedaży premiowej kontrahenta), przekazał go następnie nieodpłatnie np. pracownikowi. Podatnik nie wykazywałby z tego tytułu VAT, gdyż - zgodnie z ww. art. 7 ust. 2 ustawy o VAT - obowiązek wykazania VAT mógłby powstać, gdyby podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia VAT od nabycia tego towaru, co w omawianym przypadku nie miało miejsca.

Wspomnijmy także, że gdyby podatnik sprzedał towar otrzymany w gratisie w ramach sprzedaży premiowej kontrahenta, wówczas byłby zobowiązany do wykazania z tego tytułu VAT na zasadach ogólnych, z uwzględnieniem ewentualnych zwolnień z VAT. Nie miałoby tu znaczenia, że towar ten podatnik otrzymał wcześniej nieodpłatnie. Inaczej mogłoby być jedynie, gdyby otrzymany nieodpłatnie towar był wykorzystywany wyłącznie na cele działalności zwolnionej z VAT. Sprzedaż takiego towaru byłaby wówczas zwolniona z VAT (zob. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT).

1.2. Rozliczenie dla celów CIT/PIT nagrody otrzymanej w ramach sprzedaży premiowej

Otrzymanie nagrody a przychód podatkowy

Otrzymanie nagrody w ramach sprzedaży premiowej kontrahenta wiąże się generalnie z powstaniem u otrzymującego z tego tytułu przychodu podatkowego - przychodu z nieodpłatnych świadczeń (zob. art. 11 ust. 1 i 2art. 14 ust. 2 pkt 8 ustawy o PDOF oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o PDOP). Przypomnijmy bowiem, że (mimo braku definicji w ww. ustawach) za nieodpłatne świadczenia uznaje się wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu lub te wszystkie zdarzenia prawne i gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne, tj. niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie majątku tej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

Co ważne, przychód z tytułu otrzymania nagrody w sprzedaży premiowej powstaje generalnie w dacie jej otrzymania. Ustala się go w oparciu o ceny rynkowe (zob. art. 11 ust. 2 ustawy o PDOF i art. 12 ust. 5 ustawy o PDOP).

Zaznaczamy, że gdyby w ramach sprzedaży premiowej podatnik otrzymał nagrodę, która nie przedstawiałaby dla podatnika żadnej wartości (podatnik nie zamierzałby jej wykorzystać), wówczas - w naszej opinii - podmiot otrzymujący taką nagrodę nie powinien być zobowiązany do wykazania z tego tytułu przychodu. Zastrzegamy jednak, że stwierdzenie, czy otrzymana nieodpłatnie rzecz przedstawia wartość lub nie, wymaga każdorazowo indywidualnej oceny, z uwzględnieniem okoliczności towarzyszących danej sprawie, przedmiotu działalności podatnika itd.

• Źródło przychodu u podatnika CIT

W sytuacji gdy nagrodę w sprzedaży premiowej otrzymuje podatnik CIT, to powstaje u niego przychód z tzw. innych źródeł, tj. w praktyce z działalności gospodarczej (nie jest to dla niego przychód z zysków kapitałowych). Co ważne, ustawodawca nie przewidział w tym zakresie żadnego zwolnienia z CIT. W sytuacji zatem, gdy podatnik CIT otrzyma od kontrahenta - w ramach sprzedaży premiowej nagrodę, to jest on zasadniczo zobowiązany do wykazania z tego tytułu przychodu, w dacie otrzymania nagrody (zakładając, że przedstawia ona dla podatnika wartość). Przychód ten podatnik CIT łączy z innymi przychodami uzyskanymi z działalności gospodarczej i opodatkowuje na zasadach przewidzianych dla tych przychodów. Kontrahent przekazujący nagrodę - w ramach sprzedaży premiowej - nie występuje tu w charakterze płatnika, tj. nie pobiera podatku od ww. nieodpłatnego świadczenia. Takiej możliwości nie przewidują bowiem przepisy ustawy o PDOP. Tak też wynika np. z interpretacji indywidualnej Dyrektora KIS z 26 lipca 2021 r., nr 0111-KDIB1-1.4010.190.2021.3.SG, w której czytamy:

"(...) Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych jedynie w art. 26 przewiduje obowiązki płatnika wobec urzędu skarbowego i podatnika związane z dokonywaniem wypłat należności z tytułów ściśle określonych w tym artykule. Nie ulega wątpliwości, że wydanie nagród w akcjach promocyjnych, konkursach (...), skierowanych do przedsiębiorców (będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych) nie są objęte zakresem tego przepisu.

(...) należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że z tytułu wydania nagród w akcjach promocyjnych, konkursach, loteriach promocyjnych (...), na rzecz podmiotów będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych w związku z organizowanymi na zlecenie klientów akcjami marketingowymi, na Wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób prawnych. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do poboru podatku z tytułu nagród wydanych ww. podmiotom. (...)"

• Źródło przychodu u podatnika PIT prowadzącego działalność

Ustalając, do jakiego źródła przychód i jak rozliczyć PIT od nagród otrzymanych przez podatników prowadzących działalność, warto w pierwszej kolejności przywołać następujące regulacje:

  • wolna od podatku dochodowego jest wartość m.in. nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2.000 zł; zwolnienie to nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności (art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PDOF),
  • od dochodów (przychodów) z tytułu m.in. nagród związanych ze sprzedażą premiową pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% nagrody (art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy).

Od dłuższego już czasu organy podatkowe uznają, że gdy nagrodę w ramach akcji promocyjnej kontrahenta otrzymuje osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i otrzymanie tej nagrody jest związane z tą działalnością, to uzyskany z tego tytułu przychód stanowi dla podatnika PIT przychód z działalności gospodarczej. Przychód ten podatnik dolicza do pozostałych przychodów uzyskanych z tej działalności i opodatkowuje na analogicznych zasadach, jak inne przychody z działalności gospodarczej. Kontrahent organizujący akcję promocyjną nie występuje tu w charakterze płatnika (podobnie, jak w przypadku, gdy nagrodę otrzymuje podatnik CIT). Tak wynika np. z interpretacji indywidualnej Dyrektora KIS z 20 stycznia 2023 r., nr 0112-KDIL2-1.4011.868.2022.1.TR.

Organy podatkowe uznają także, iż w omawianym przypadku nie stosuje się regulacji zawartych w ww. art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PDOF, tj. płatnik nie pobiera zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 10% nagrody. Jak czytamy w ww. interpretacji indywidualnej Dyrektora KIS z 20 stycznia 2023 r.:

"(...) art. 9a ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, określający zasady opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej, nie zawiera odesłania do art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy.

(...) dopuszczenie opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na innych zasadach, np. na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowiłoby naruszenie art. 9a ww. ustawy. (...) Należy zauważyć, że redakcja art. 30 ust. 1 omawianej ustawy wskazuje, że czynności i zdarzenia wymienione w tym przepisie, opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym, mają w zasadzie charakter jednorazowy i incydentalny, a celem przepisu jest ułatwienie poboru podatku. Cechy incydentalności nie można natomiast przypisać dochodom (przychodom) z pozarolniczej działalności gospodarczej, która jest działalnością zarobkową prowadzoną we własnym imieniu i na własny rachunek, mającą charakter zorganizowany i ciągły (powtarzalny i stały).

(...) podatnicy uzyskujący dochody ze źródła przychodów, jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza, sami dokonają opodatkowania przekazanych przez Państwa nagród (zgodnie z wybraną formą opodatkowania). (...)"

Podobne stanowisko prezentowane jest w niektórych wyrokach sądów administracyjnych, np. w wyroku NSA z 1 grudnia 2020 r., sygn. akt II FSK 1996/18.

W niektórych jednak wyrokach prezentowane jest stanowisko odmienne, zgodnie z którym nagrody i wygrane otrzymane w konkursach związanych z działalnością gospodarczą prowadzoną przez ich uczestników podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, na podstawie ww. art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PDOF. Tak wynika np. z wyroku NSA z 1 lutego 2022 r., sygn. akt II FSK 1985/19, czy z 3 marca 2020 r., sygn. akt II FSK 773/18. Jak czytamy w drugim z tych wyroków:

"(...) sprzedaż premiowa związana z działalnością gospodarczą także jest objęta zryczałtowanym podatkiem dochodowym przewidzianym w art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.f, jednakże nagrody związane ze sprzedażą premiową otrzymane przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiące przychód z tej działalności, wyłączone zostały jedynie ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.f., nie zaś z zakresu zastosowania art. 30 ust. 1 pkt 2 tej ustawy. Dowodzi to, że ustawodawca dostrzega fakt, iż sprzedaż premiowa może dotyczyć zarówno przedsiębiorców, jak i osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i stosownie do tego konstruuje opodatkowanie związanych z nią nagród, wprost uwzględniając przy tym związek nagród z działalnością gospodarczą podatnika - zdobywcy nagrody. (...)"

Uwzględniając stanowisko organów podatkowych najbezpieczniej jest uznać, że otrzymanie nagród - w ramach zorganizowanej przez kontrahenta sprzedaży premiowej - skutkuje powstaniem po stronie przedsiębiorcy przychodu z działalności gospodarczej, opodatkowanego na tych samych zasadach, jak inne przychody z działalności gospodarczej (nie stosuje się zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 10%). Zdaniem redakcji, takie stanowisko ma swoje uzasadnienie, przyjmując że nagroda w sprzedaży premiowej jest związana z działalnością gospodarczą.

Nagroda przeznaczona na cele firmowe

Jeśli otrzymana przez podatnika nagroda (w ramach sprzedaży premiowej kontrahenta) zostanie pozostawiona w firmie podatnika i będzie spełniała definicję środka trwałego, to jego wartość początkową podatnik ustali generalnie w wartości rynkowej z dnia nabycia (zob. art. 16g ust. 1 pkt 3 ustawy o PDOP i art. 22g ust. 1 pkt 3 ustawy o PDOF).

Ze względu na to, iż otrzymanie ww. nagrody (środka trwałego) wiąże się z powstaniem przychodu podatkowego, odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej tego środka trwałego będą stanowiły koszty uzyskania przychodów (zob. art. 16 ust. 1 pkt 63 lit. a) ustawy o PDOP i art. 23 ust. 1 pkt 45a lit. a) ustawy o PDOF).

Jeśli natomiast otrzymana nagroda (pozostawiona w firmie) nie stanowi środka trwałego, to jej wartość generalnie nie może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów. Podatnik nie poniósł bowiem wydatków na jej nabycie.

Nagroda w sprzedaży premiowej przekazana pracownikowi

Może mieć miejsce sytuacja, w której podatnik nieodpłatnie przekaże swojemu pracownikowi nagrodę otrzymaną uprzednio od kontrahenta (w ramach sprzedaży premiowej). Ministerstwo Finansów (MF) w piśmie z 5 czerwca 2017 r., będącym odpowiedzią na zapytanie naszego Wydawnictwa wskazało, że jeśli przekazanie nagrody pracownikowi było wyrazem uznania dla wykonywanej przez niego pracy, to taka nagroda powinna być potraktowana jak dodatkowe wynagrodzenie, rodzaj premii. W konsekwencji wartość tej nagrody stanowi przychód pracownika ze stosunku pracy. MF dodatkowo wyjaśniło, że w tym przypadku nie będzie miało zastosowania ww. zwolnienie z PIT przewidziane dla sprzedaży premiowej. Otrzymana przez pracownika nagroda nie będzie bowiem miała charakteru nagrody związanej ze sprzedażą premiową.

Jeśli przekazanie nagrody pracownikowi nie wiąże się bezpośrednio z wykonywaną przez niego pracą i nie jest formą gratyfikacji za pracę, to zdaniem MF może ono być rozpatrywane w kategorii darowizny. MF wskazało jednak, że co do zasady, w przypadku nagród przekazywanych pracownikom przez pracodawców, nie mamy do czynienia z nieodpłatnością. Tego rodzaju umowa nie spełnia warunku braku ekwiwalentności będącego elementem istotnym umowy darowizny.

A zatem, gdy nagroda otrzymana w ramach sprzedaży premiowej zostanie przekazana pracownikowi, to w związku z tą nagrodą przychód podatkowy uzyskuje pracodawca (na skutek otrzymania tej nagrody - jest to przychód z działalności gospodarczej), a także z reguły pracownik, któremu pracodawca przekazał tę nagrodę (zasadniczo jest to przychód ze stosunku pracy jako dodatkowa gratyfikacja). W tej sytuacji wartość wspomnianej nagrody pracodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Tak wyjaśniło MF w piśmie przesłanym do naszego Wydawnictwa w dniu 21 czerwca 2017 r.

Jeśli natomiast przekazanie ww. nagrody nastąpi w drodze darowizny, to jej wartość nie będzie kosztem podatkowym pracodawcy (darowizny nie stanowią bowiem kosztów uzyskania przychodów z wyjątkami, które nie dotyczą omawianego przypadku).

Sprzedaż nagrody otrzymanej w sprzedaży premiowej

W sytuacji gdy podatnik sprzeda rzecz otrzymaną uprzednio jako nagrodę w sprzedaży premiowej kontrahenta, to na zasadach ogólnych wykazuje przychód ze sprzedaży tej rzeczy.

Jednocześnie podatnik może wykazać koszty uzyskania przychodów - na podstawie art. 15 ust. 1i ustawy o PDOP oraz art. 22 ust. 1d ustawy o PDOF. W myśl tych przepisów, w przypadku odpłatnego zbycia m.in. rzeczy otrzymanych nieodpłatnie, w związku z którymi został określony przychód, kosztem uzyskania przychodów z ich odpłatnego zbycia (z uwzględnieniem aktualizacji dokonanej zgodnie z odrębnymi przepisami), jest generalnie wartość przychodu określonego z tytułu nieodpłatnego otrzymania tej rzeczy. Tak też wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora KIS z 6 lutego 2023 r., nr 0114-KDIP2-1.4010.1.2023.1.MR1, w której czytamy:

"(...) w przypadku odpłatnego zbycia (...) towarów handlowych (...), które zostały przez Państwa otrzymane (...) w drodze darowizny, wartość kosztów uzyskania przychodów z odpłatnego ich zbycia będzie można określić do wysokości rozpoznanego wcześniej przychodu podatkowego. (...)"

W konsekwencji przychód z tytułu otrzymania rzeczy będącej nagrodą w sprzedaży premiowej zostanie niejako "zminusowany" przez koszty uzyskania przychodów (ustalone w wysokości tego przychodu). W ostatecznym rozrachunku pozostanie tylko przychód ze sprzedaży ww. rzeczy.

1.3. Ewidencja księgowa nagrody otrzymanej w ramach sprzedaży premiowej

W sytuacji gdy jednostka - w ramach zorganizowanej przez kontrahenta sprzedaży premiowej - otrzyma rzeczowy składnik majątku spełniający definicję aktywów (aktywa to kontrolowane przez jednostkę zasoby majątkowe o wiarygodnie określonej wartości, powstałe w wyniku przeszłych zdarzeń, które spowodują w przyszłości wpływ do jednostki korzyści ekonomicznych - art. 3 ust. 1 pkt 12 ustawy o rachunkowości), to jego wartość, ustalona według cen sprzedaży takiego samego lub podobnego podmiotu, zwiększy pozostałe przychody operacyjne. Drugostronne ujęcie takiego nabycia zależy od kwalifikacji danego składnika w oparciu o jego przeznaczenie.

Jeżeli jednak ww. nagroda zostanie uznana za środek trwały, to przychód z tytułu jej otrzymania będzie podlegał rozliczeniu za pośrednictwem rozliczeń międzyokresowych przychodów. Zaliczone do rozliczeń międzyokresowych przychodów kwoty zwiększają stopniowo pozostałe przychody operacyjne, równolegle do odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wartości początkowej środka trwałego.

Otrzymanie nagrody (w ramach sprzedaży premiowej) może zostać ujęte w księgach rachunkowych jednostki w następujący sposób:

1. Zaliczenie otrzymanej nagrody do środków trwałych:

- Wn konto 01 "Środki trwałe",
- Ma konto 84 "Rozliczenia międzyokresowe przychodów".

2. Zaksięgowanie odpisu amortyzacyjnego, dokonywanego od wartości początkowej ww. środka trwałego:

- Wn konto 40-0 "Amortyzacja",
- Ma konto 07 "Odpisy umorzeniowe środków trwałych".

Równolegle do odpisów amortyzacyjnych, jednostka dokonuje rozliczenia konto 84, księgując:

- Wn konto 84,
- Ma konto 76-0 "Pozostałe przychody operacyjne".

3. Jeśli otrzymana nagroda, ze względu na niską wartość (zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości) nie zostanie zaliczona przez jednostkę do środków trwałych, to może zostać zaksięgowana bezpośrednio w koszty, np. zapisem:

- Wn konto 40-1 "Zużycie materiałów",
- Ma konto 76-0.

4. Gdyby natomiast na moment przyjęcia nagrody nie było znane jej ostateczne przeznaczenie, to jej wartość można by zaksięgować:

- Wn konto 31 "Materiały" albo konto 33 "Towary",
- Ma konto 76-0.

5. Przekazanie ww. nagrody, np. pracownikowi, mogłoby zostać zaksięgowane:

a) jeśli nagroda - jako umowny składnik wynagrodzenia - wiąże się z wykonywaną przez pracownika pracą:

- Wn konto 40-4 "Wynagrodzenia",
- Ma konto 31;

b) jeśli nagroda ta stanowi darowiznę dla pracownika:

- Wn konto 76-1 "Pozostałe koszty operacyjne",
- Ma konto 31.

W sytuacji, gdyby nagrody otrzymane w sprzedaży premiowej nie miały dla jednostki żadnej wartości, to nie stanowiłyby aktywów i nie podlegałyby ujęciu w księgach rachunkowych.

CZASOPISMA - artykuły powiązane tematycznie

Nagroda otrzymana w ramach sprzedaży premiowej

Przegląd Podatku Dochodowego nr 10 (610) z dnia 20.05.2024, strona 37

Nagroda w sprzedaży premiowej a zwolnienie z PIT - korzystne stanowisko Min. Fin.

Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 9 (1196) z dnia 20.03.2024, strona 45

Działania marketingowe w firmie - skutki podatkowe

Przegląd Podatku Dochodowego nr 3 (627) z dnia 1.02.2025, strona 14

Sprzedaż rzeczy otrzymanych w ramach akcji promocyjnej

Przegląd Podatku Dochodowego nr 16 (616) z dnia 20.08.2024, strona 39

Konkurs z nagrodami zorganizowany dla pracowników - podatki, składki ZUS i ewidencja księgowa

Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 33 (1220) z dnia 20.11.2024, strona 25

Paczki świąteczne dla pracowników - podatki, składki ZUS i ewidencja księgowa

Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 36 (1223) z dnia 20.12.2024, strona 12

Prezenty przekazywane kontrahentom, pracownikom i zleceniobiorcom

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 14 (614) z dnia 20.07.2024, strona 15

Wydanie pracownikom bonów różnego przeznaczenia i ich rozliczenie

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 19 (619) z dnia 1.10.2024, strona 20

Przekazanie strojów sportowych w ramach umowy sponsoringu - podatki i ewidencja księgowa

Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 2 (1225) z dnia 10.01.2025, strona 21

Artykuły spożywcze w firmie - podatki i ewidencja księgowa

Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 18 (1205) z dnia 20.06.2024, strona 10
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.